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   正社員共通概要

雇用形態 正社員
勤務時間 9:30~18:00、休憩1時間
※業務に応じて残業あり
待遇 当社規定により優遇
昇給・賞与 昇給/年1回
賞与/年2回
諸手当 交通費全額支給、時間外手当、退職金制度
福利厚生 各種社会保険完備(健康・雇用・労災・厚生年金)
社員割引制度
休日・休暇 ・週休2日、祝日
・夏季休暇、年末年始休暇、有給休暇
勤務地 ガーミンジャパン株式会社(ふじみ野オフィス)
埼玉県富士見市ふじみ野東1-7-6 東武東上線 ふじみ野駅東口から徒歩4分

ガーミンジャパン(みなとみらいオフィス)
神奈川県横浜市中区桜木町一丁目1番7号ヒューリックみなとみらい12階

ガーミンジャパン(大阪オフィス)
大阪府大阪市淀川区西中島2-14-6新大阪第2ドイビル7階
応募・選考について 選考プロセス
【STEP 1】書類選考

【STEP 2】一次面接

【STEP 3】最終役員面接

【STEP 4】採用通知
応募方法 履歴書、職務経歴書を[email protected]にお送り下さい。書類選考後ご連絡します。
お問い合わせ [email protected](お電話でのご質問は承っておりません)

 
   サービスサポートスタッフ

業務内容 普段からランニングやスポーツサイクルなどのアクティビティに取り組んでいるその知識と情熱を、今後の商品開発支援やお客様への商品サポートへ活かすことができる方々をお待ちしております。 商品の開発支援やお客様からへの使用方法のご案内、不具合の原因等を対応して頂く仕事です。
■コールセンター、メールでの問い合わせに対する、専門的な使用方法の説明
■消費者ニーズの分析に基づいた新商品の開発サポート
■チュートリアルビデオの作成、FAQサイトへのアップロードなど
勤務地 ガーミンジャパン(ふじみ野オフィス)
募集人数 若干名
経験・スキル ■ 社会人経験3年以上ある方 ※必須
■ 普段からランニング・スポーツサイクルなどのアクティビティに取り組んでいる方  ※必須
■ ゴルフ経験のある方大歓迎
■ 英語でのコミュニケーションが可能な方(TOEIC 600点以上) 
■ IT関連やプロダクト開発に従事していた方
■ カスタマーサポートの経験(接客・販売などの経験)のある方

 
   サービスマネージメントスタッフ

業務内容 ■弊社ナレッジシステムを利用したナレッジ(FAQなど)の作成および編集業務
■製品UIやアプリケーションの翻訳業務
■製品マニュアル作成補助
勤務地 ガーミンジャパン(ふじみ野オフィス)
募集人数 1名
経験・スキル ■ 英語ビジネスレベル ※必須
■ 英日翻訳経験  ※必須
■ PCスキル(Excel、Word、PowerPoint)業務使用レベル ※必須
■ Adobeソフトウェア(InDesign、Photoshop)の使用経験、編集経験のある方尚可
■ HTML言語の知識をお持ちの方

 
   セールス(サイクリング)

業務内容 ・小売店(自転車専門店・スポーツ専門店等)に対する、弊社取扱い商品の企画提案営業
・国内既存顧客ならびに新規顧客に対する自社製品の営業活動
・取引先を巻き込んだ目標設定、売上予算管理及び販売施策の企画、提案、実行
・販売戦略を管理する上長への支援及びレポート
勤務地 ガーミンジャパン(みなとみらいオフィス)
募集人数 横浜オフィス:1名
経験・スキル ■ 営業の経験3年以上(業界は問いませんが、完成品メーカーの経験があれば尚可)
■ ロードバイクが趣味
■ 電子機器に詳しい(製品の説明ができる程度)
■ 協調性、コミュニケーション能力、適応力の高い方
■ 取引先の目標も理解し、Win-Winの関係を築ける方
■ PCスキル(Excel、Word、PowerPoint)業務使用レベル
■ ガーミン製品が好きな方大歓迎

 
   Marine Account Manager – Japan

業務内容 The Account Manager will be responsible for driving revenue, profit, and customer satisfaction for Garmin’s accounts in Japan. This individual will be managing, maintaining, improving and developing account relationships through senior level engagements. They will also develop strategies for profit and pricing proposals, as well as communicate and understand Total Cost of Ownership, industry trends, and critical success factors. The Account Manager will also be engaged with extended teams in responding to RFPs (Request for Proposals), product transition plans, and resource planning.
勤務地 ガーミンジャパン(みなとみらいオフィス)
募集人数 1名
Responsibility ■ Acts as a main contact point for customers
■ Understands customers’ strategic direction and associated investment/deployment plans
■ Implements Garmin’s account strategy
■ Work collaboratively with the wider account team and supporting functions
■ Identifies, develops & wins new sales opportunities for Garmin
■ Develops understanding of customers’ key business drivers and uses this knowledge for creating profitable business opportunities and growth in market share for Garmin
■ Manage opportunity lifecycle, offer process and forecasting
■ Develop distribution and dealer network for assigned region
■ Product demo to the channel network in assigned region
■ Channel management with strong organization of assigned region pricing, inventory management reporting and forecasting.
■ Identify potential technical faults in the electronic devices & trouble-shooting guidance to rectify reported fault onboard work boats.
■ Collect Voice of the customer & market share data for development of sales strategy
■ Strong customer-service orientation.
■ Evaluate and spec-in corporate product/ solution to meet tender’s specification/ requirement
■ Provision of prompt market feedback to HQ on the product’s performance to help meet sale objective and improve products
■ An expert in marine product’s application knowledge with ability to provide prompt after-sale service support to rectify reported fault in the field in a prompt manner & the ability to conduct field tests on product performance during sea-trial.
■ Be familiar with competitor product range & features analysis.
■ Willing to visit the assigned region & abroad/overseas locations for training and project related work.
Requirements We are seeking a suitable candidate with an experience of over 3 years in Marine or Consumer Electronic product category. The ideal candidate should have the relevant sale & technical-support experience on the following product range i.e. Telecommunication, Radio communication, Smartphone, Radars, GPS Navigation, Sonar or portable GPS products;

Candidates should be holding a Degree or Diploma in Business/Marketing, Electronic/Electrical or IT (Computer Science) Engineering. The person must possess strong technical capability in handling electronic solution & must have good communication skills in English language i.e. verbal and written communication skills.

 
   セールススタッフ

業務内容 ・小売店(時計専門店・スポーツ専門店等)に対する、弊社取扱い商品の企画提案営業をお任せします。
・国内既存顧客ならびに新規顧客に対する自社製品の営業活動
・売上予算管理
・販売戦略を管理する上長への支援及びレポート
勤務地 ガーミンジャパン(みなとみらいオフィス)
募集人数 横浜オフィス:若干名
経験・スキル ■ 営業の経験3年以上
■ 時計専門店本部への営業経験のある方歓迎
■ 協調性、コミュニケーション能力、適応力の高い方
■ PCスキル(Excel、Word)業務使用レベル
■ ガーミン製品が好きな方大歓迎

 
   経理スタッフ

業務内容 ・ERP、経費精算システムを使用した各種支払業務
・売掛金の消込み、売掛債権管理
・与信管理
・月次、四半期決算、本社へのレポーティングパッケージの作成
・財務分析
勤務地 ガーミンジャパン(ふじみ野オフィス)
募集人数 2名
経験・スキル ■ 日商簿記2級以上
■ TOEIC700以上
■ PCスキル(ピボット、Vlookup、IF関数必須)
■ 会計事務所3年程度経験者優遇
■ 明るい性格でチームワークが好きな方、新しいことにチャレンジしたい方
■ 物事を前向きに捉えてお仕事に取り組めるポジティブ思考の方歓迎